söndag 5 augusti 2012

Sköna söndag!

Bland det bästa jag vet är att vakna med Alfred och Fredrik i sängen på mornarna. Alfred behöver inte sova hos oss hela natten, men om han vaknar så bär vi såklart över honom. Helst ska vi vakna sent, typ 09 och så ligga kvar en stund och busa, kolla in lampan (för 117:e gången) peka på mamma, pappa, Alfred, näsan och annat roligt som han kommer på i stunden. När Alfred sen hasar sig ner för sängen och använder täcket som en lian för att nå ner till golvet så vet man att det är dags att gå upp och göra "frukost". Här ser vi far och son spana in en dykarfilm på Internet efter frukosten.


Jag och lillfisen åkte och handlade på Ica Maxi medans storfisen överraskade med att städa och fixa hemma. När vi kom tillbaka åt vi lunch och sen fick vi för oss att vi skulle till IKEA!? Vi har ett litet avtal om vi inte ska handla något speciellt, nämligen att det inte får kosta mer än 1 000:- och det brukar vi vara jäkligt duktiga på att hålla. Idag blev det en barngrind, en hallmatta, ett litet bord, 2 diskborstar, en barnpall, en brandvarnare, halkskydd till mattan och blockljus. Sprängde budgeten med några 10:or!

Direkt efter IKEA hämtade vi Lia (min lillsyster) från pendeln och åkte hem till mamma på middag... igen! Den här gången bjöds det på pasta med fläskfilé, nyplockade kantareller och paprika. Gott! Fick matkoma och kände ett enormt behov att åka hem. Sammanfattningsvis en bra dag, där vi fick mycket gjort!
Jag är inte känd för att klara av blommor, eller om det nu är tvärtom. Men orkidéer och jag gillar verkligen varandra. Jag har ganska många och alltid blommor någon. Jag tycker inte om att tvinga upp dom på pinnar utan låter dom växa vilt (oftast neråt) som dom gör i naturen. Nu fick vi en i inflyttningspresent (se nedan) så den får blomma klart innan jag tar bort pinnarna... men dom är så vackra!


Jag har även grymt mycket blommor som växer i trädgården. Det är en gammal trädgård och dom som bodde här innan (dom enda som bott här sen huset byggdes 1945) har verkligen jobbat för att den ska blomma i omgångar och i färgskala. Just nu är det rosa blommor som blommar och jag älskar att ta in blommorna i vaser så jag kan njuta av dom fullt ut. Enda undantaget är den ludna, vita blomman till vänster. Någon som vet vad den heter??


Nu ska snart syrran och jag sitta och dreggla framför TV:n några timmar. Vi bara äääääälskar Gerard Butler!!Ni vet hunken som dör i" PS. I love you!" Filmen kan bara vara bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar