onsdag 15 augusti 2012

Nostalgi

För er som inte känner mig så stod jag min morfar väldigt nära. Och när vi kom på att Alfred "kom till" runt samma datum som min morfar dog (fast 3 år senare) så brukar vi skämta om att morfar är tillbaka i gestalt av Alfred. Och min mamma sa något fint härom dagen: "Vart skulle han annars gå om inte tillbaka till dig?". Jag blir tårögd varje gång jag tänker på det. Tack mamma! Nå väl.. När morfar dog grävde mamma upp hans rosbuskar och planterade om dom hos sig. Han hade speciellt en favoritros...


 I söndags när mamma skulle hit fanns det en enda blomma i hans favoritbuske och nu står den på min spiselkrans i vardagsrummet och blommar för fullt.

Mamma har även drömt ett par gånger att hon ser ryggen på mig och ett tultande barn i sjömanskostym (detta var innan jag själv hade barn). Så när jag fick veta att jag var gravid köpte jag garn och mönster till en sjömanströja. Allt spelades in på video på juldagen och innan poletten föll ner satt alla och skrattade åt mamma som satt och gapade innnan hon brast i gråt. Sen kunde hon inte sluta gråta på hela kvällen. Idag hade Alfred tröjan på sig.


1 kommentar: