fredag 3 augusti 2012

En vanlig fredag

Idag vaknade vi riktigt tidigt för att vara vår familj, nämligen klockan8. Vi som aldrig går upp före 09 annars. På eftermiddagen skulle vi hälsa på min "faster" (min mamma är gift med Johan och har en syster som heter Yvonne) och hennes man Peter som har sommarställe i Trosa. Vi passade då även på att köra vår granne Malin som skulle på kalas med sin familj som redan var ute. Peter fyllde 60 i sommras och bjöd på en hejdundrande fest men då fick vi absolut inte ta med några presenter.... så då fick han den idag istället.

Han fick en korg med 6 champagneglas i kristall, en flaska bubbel och en skål nyplockade vinbär från vår trädgård. Yvonne fick även en jättefin blombukett från vår trädgård som jag glömde ta kort på. Jag skäms lite som glömde ta kort på deras sommarställe, det är så galet vackert. Men vi är där ganska ofta så nästa gång lovar jag att lägga ut bilder. Fredrik försökte dyka i deras båthus för att hitta en tappad guldring, men det var så dålig sikt att han spar det till senare i höst.
Nu är vi hos mamma och Johan som har bjudit på en galen god asiatiskinspirerad middag. Panerad kyckling, potatiskroketter, sallad och en kall sås med mango chutney och curry mm. Mums!

Eftersom det här med bloggandet är lite ringrostigt fortfarande så tog jag ingen bild på det heller tyvärr så jag kompenserar det med en bild på min son Alfred och lovar istället att i fortsättningen skärpa mig. Ok?


Trevlig helg på er alla! Och var rädda om dom ni tycker om :)

1 kommentar: