fredag 10 augusti 2012

Lunchdejt!

Lunchdejta är bland det bästa jag vet och funkar allra bäst med en blivande ettåring. Antingen så sover han eller så är han själv hungrig och klarar av att sitta still tillräckligt länge. Idag åkte min lilla familj upp till huvfudstaden för att dejta Josh och Ani. Josh lärde jag känna i Kanada när jag bodde där, han kärade i sin tur ner sig i min syster och flyttade hit för några år sen. Nu har han och Lia gått skilda vägar men självklart håller vi fortfarande kontakten. Nu har Ani, hans lillasyster varit här i 5 veckor och hälsat på och imorgon ska hon hem igen. Vi hade en riktigt trevlig stund på Söderhallarna!


Jag och lillfisen åkte hem på eftermiddagen och lämnade fadern kvar i stan. Han skulle försöka se 2 filmer på bio, äta massa popcorn och känner jag min sambo rätt kommer han även hinna med en öl eller fem men någon av hans många vänner.
Jag dumpade av Alfred på mormors jobb och för första gången grät han när jag gick... det kändes!


Och väl hemma passade jag och Lia på att dela på både ett paket kräftor och en flaska bubbel. Lia har åkt upp till stan för att se Iggy (coolt killnamn tycker jag) och efter mycket velande har jag bestämt mig för att sitta hemma helt själv och ha tråkigt (men med en massa snask). Barnvakt har vi jämt när vi ska göra något så varför inte passa på att bara ligga rakt upp och ner någon gång också. Hoppas helgen har börjat bra för er där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar