tisdag 14 augusti 2012

Kanyler och middag!

Idag gick vi i samlad trupp till BVC då ettårsvaccination stod på schema. Jag släpade med mig moster Lia för att slippa gå själv och när vi satt i väntrummet dök även fadern upp lite överraskande. Killen är 79cm lång och väger ca 10,3kg! 3:e dosen sattes i varje lår idag och det var ingen höjdare alls tyckte Alfred och skrek rakt ut. Men som den krigarson han är tog det bara nån minut så hade han samlat sig.

Lia och jag lunchade på stanna och åkte sen hem. Jag mellanlandade hemma och begav mig till Solvägen (ett stenkast ifrån oss) med en stor matkasse. Jag hade lovat att laga mat åt våra älskade vänner Sanna, Danne och deras barn Sebastian och Saga. Det blev fläskytterfilé med sambalsås, klyftpotatis och sallad. Till drack vi både Amarone och Rioja. Efterrätt bestod av kladdkaka, hallon och grädde! Gott sa grisen!

Alfred dunade in ganska tidigt på kvällen och strax efter 20 gav jag upp och gick hem med honom. Fadern blev kvar för att se film. Efter lite trilskande har sonen åter somnat och jag får se om jag lägger mig raklång och läser (Fallen, av Oates... jätteseg och svår att komma in i tycker jag efter 77 sidor) eller om det är något på dumburken!?

Skyller återigen på att jag inte kan ta kort med mobilen, det är för dålig kvalitet. Dagens inlägg blir således bildlöst. Men igen, jag ska skärpa mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar