lördag 4 augusti 2012

Kalas, part 1

Idag gjorde jag och Alfred oss lite fina då vi skulle på 1-årskalas på Ingarö. Det var min bonussysters dotter Ella som fyllde år. Hon är född 2 Augusti och Alfred den 13:e samma år. Det var en mycket trevlig tillställning. Nu råkar många av mina släktingar ha en negativ inställning till Internet och allt vad det heter, så inga av korten jag tog duger för att lägga ut på bloggen. Ni får nöja er med hur jag och Alfred såg ut när vi åkte istället..


När vi nu kom hem ställde jag mig och lagade mat. (Fredrik är friad från allt ansvar idag och åkte in för att kolla fotboll inne i huvudstaden, kan tilläggas) Jag skulle koka spagetti och fixa köttbullar i tomatsås. Hittade det här roliga strået i paketet...


Jag är glad och tacksam att vår son äter samma mat som oss nu, det blir så mycket lättare vid matlagningen. Sen kanske det är mer jobb efter maten (se bild nedan) Men övning ger färdighet... har jag hört!

Vi önskar alla läsare där ute en riktigt trevlig och skön lördag!



3 kommentarer:

  1. Fin bild! Tycker att dina släktingar verkar ha en smart och tidsenligt inställning till Internet. Det är ju ändå bara en fluga =)

    SvaraRadera
  2. Vad fina ni är du och Alfred!

    SvaraRadera