onsdag 6 februari 2013

Lägg ägg!

Vi har alltid ägg hemma då vi äter det i lass. Nu hade vi precis köpt massa ägg när grannen kom hem från Öland och hade just ägg med sig till oss. Granngården har värphöns så hon tar alltid med en platta till oss... den här gången kom hon med 2. Därför har jag gjort och lagat massor med ägg denna vab-ande vecka.

 Världens bästa hjälpreda! Och när han var klar med smeten torkade han bänkarna med trasan och sopade golven! Förstår inte var hans pedantiska sida kommer ifrån??

Resultatet blev en fin ugnspannkaka... mycket bättre och lättare än vanliga pannkakor!
Kvällen avslutades med ett pass Jympa soft.. om det var soft kommer jag inte prova några mer avancerade pass på ett tag. Jag var nämligen heeeelt färdig!! Jag blir hemma imorgon också, men på fredag kan jag jobba heldag då sambon tar förmiddagen och svärmor eftermiddagen. Hoppas fisen kryar på sig snart!

ps. gillar egentligen inte matbilder då dom sällan ser aptitliga ut, men som vanligt är jag helt kass på att fotografera. Så pass att jag kanske skulle twittra istället!?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar