tisdag 26 februari 2013

Comes around goes around

Härom helgen när jag skulle åka hem ensam med sista pendeltåget från stan hamnade jag i en obehaglig situation med ett gäng yngre killar. En ensam man såg vad som utspelade sig och kom och ställde sig hos mig och pratade. Jag såg genast att han hade en SSK-mössa så vi tog sällskap hela vägen hem och pratade om allt möjligt. Det visade sig att hans bror är en av gruppcheferna på mitt jobb. Inget mer med det!


Några dagar senare var jag hjälplärare i en kurs på jobbet. En man på kursen kände att han hade blivit anmäld till kursen på fel grunder och hade jättesvårt att hänga med. Nu var det så lite deltagare så jag satte mig mellan honom och en annan deltagare och kunde sitta med hela dagen och visa steg för steg hur vi skulle göra. Den här mannen var så glad och tacksam och tackade mig flera gånger. Under sista fikapausen pratade vi om lite allt möjligt och det visade sig att den här mannen var bästa kompis med mannen som hjälpte mig på pendeln. Och hans nya chef var hans bästa kompis bror. Hänger ni med? Det är så härligt när saker bara faller på plats! Karma mina vänner, karma!

1 kommentar:

  1. Så bra att han registerade vad som hände på tåget och att han slöt upp vid din sida. Älskar människor som vågar se och förstå vad som behöver göras.

    Skitungar som skrämmer oss, gillart inte!

    Kram

    SvaraRadera