torsdag 14 februari 2013

Kärlek och käftsmällar, livet i en chokladask!

 Gick upp 05.30 och möttes av det här när jag gick in i köket <3


Jag som har lite svårt för förändringar fick först veta härom dagen att min närmaste chef ska sluta, alltså kommer jag snart få min 3:e chef på 3 år. Inte så bra vare sig för gruppdynamiken, löneutvecklingen eller kompetensutveckling. Och idag kom nästa bomb, omorganisation på hela Inköp. Mer information om det får vi först imorgon. Ja, jag är jättenervös men försöker tänka att om det inte blir bra så har jag ett ypperligt tillfälle att söka något helt nytt!
 Slutade tidigt idag, hämtade Alfred på dagis där jag fick nästa psykbryt då jag inte är så nöjd med saker och ting där just nu. Men jag hade ett bra samtal med en från personalen och på tisdag ska jag spendera hela dagen med Alfred på förskolan.
 Vi gick sen och hälsade på den här lilla guldklimpen, Oscar! Född 2012-12-13,  3 veckor för tidig men ändå så här stor! <3

 Alfred brydde sig inte alls först, men när jag ville gulla med Oscar blev Alfred inte så glad

 Till slut klättrade Alfred själv ner i spjällsängen och drog täcket över sig. Han grabbade även en napp men visst inte riktigt vad han skulle göra med den...

Och väl hemma satte vi honom på pottan och läsa. Han kissade 2 gånger, torkade sig och var noga med att vi tog pappret. Han ville också vara med att tömma pottan, hälla vatten i den ett par gånger och hälla allt i toan igen.... sen gick han och kissade på golvet.... 2 gånger.... haha! Övning ger färdighet får vi hoppas!
Imorgon är det fredag! Mormor hämtar Alfred och har honom över natten. Jag och Fredrik ska på dejt! En gång i månaden ska vi ha fredagsdejt, varannan gång ansvarar vi för vad vi ska göra. Men vi ska helst inte vara hemma, vi ska absolut inte ha Alfred och vi får bara prata om roliga saker och sånt som funkar! Kärlek till er alla som har orkat titta in här idag!

1 kommentar:

  1. Så klokt att tillbringa en dag med Alfred på dagis och så klokt att vårda kärleken ordentligt en gång i månaden. Heja dig!

    SvaraRadera