söndag 17 februari 2013

Fredagsdejt, Galamiddag och Sköna sönda

I fredags smet vi tidigt från jobbet båda två och hade vår första fredagsdejt. Fredrik var den som bestämde över dagen och den började med pendeln upp till Älvsjö där vi var på Antikmässan...

 ..sen tillbaka till tokstan och åt middag på Mira Mar. Galet mycket mat och galet gott!
 Vi var hemma lagom till finalen av På Spåret och barnfria som vi var somnade vi tidigt...

 På lördagen panikhandlade jag det sista inför kvällen sen sminkade jag mig på Body Shop. Vet att jag ser sur ut med det var bäst skärpa och ljus på den här bilden. För första gången i mitt liv bar jag lösögonfransar!

 Galakvällen var jättebra! Massa kändisar, massa gamla skol- och kollokompisar, underhållning på hög nivå och trevligt bordssällskap. Det bjöds på Idlaflickor, körsång, dansuppvisning, körsång, makaroni och lite mer sång. Efter det var det storband eller disco. Och jag är nöjd som tog sista pendeln hem!

 Idag  har jag gosat sönder mina killar, vi har varit och handlat och fixat här hemma. 

 Fredriks farfar (snart 94 år) måste lämna sitt äldreboende för ett sjukhem och då skulle hans stora lägenhet bytas mot ett rum. Alla har fått tagit det dom vill och Fredrik valde bland annat det här jättefina barskåpet...

 Och dom här lampetterna (eller vad dom nu kallas) som är förgyllda med bladguld. Han fick även några fina ljuskronor, ett skrivbord med stol och lite annat smått och gott. Vi hoppas allt kommer till sin rätt i vårat hus vart eftersom vi renoverar om här hemma. Vi skulle bara bo ett år när vi köpte huset..... snart April!!!
Nu ska här svullas och slappas, en liten laddning inför veckan som kommer. Hoppas ni som har hittat hit har haft en trevlig helg... för det har då verkligen jag!

1 kommentar:

  1. Dääm! Det är för läckert med en sådan där "dramaten" - Måste haffa en.

    SvaraRadera