söndag 30 september 2012

Familjesöndag!

Igår var jag och Alfred på 1års kalas i Nykvarn och firade lilla Ida. Sen åkte vi hem och hämtade Fredrik och Heilar för en tacokväll hos Fjompen. Jag och "barnen" åkte hem efter ett par timmar och Fredrik stannade kvar. Mamma kom förbi och plockade upp Heilar vid 19.30. Jag passade på att klä om Alfred i pyjamas och tog med en flaska välling, sen sprang vi över till grannarna (Malin, Ebba och Linn) där Alfred somnade in medans jag och Malin drack lite vin och tittade på TV.

 Lilla Ida

 Thomas aka Fjompen aka bästa vän aka Gudfar

Alfreds sovplats hos grannarna. 

Idag vaknade jag och Alfred tidigt. Egentligen hade vi en massa måsten här hemma, både inne och ute. Men jag kände efter bara någon maskin tvätt att jag blev liksom arg och på dåligt humör av allt som "måste" göras. Så jag tänkte om, packade skötväska, klädde på familjen och så begav vi oss ut på promenad. Vi stannade på fika hos Stefan (en av barndomsvännerna som Fredrik har hållt ihop med i 35 år) och Linnea med barnen Klara, Karl och Olle. Minstingen är född samma år som Alfred men 7 månader tidigare. Det bjöds på kaffe och nygjord rykande äppelpaj. Gott och trevligt! Väl tillbaka hemma har vi lagat mat, myst och fixat lite med tvätten. Det andra får helt enkelt vänta. Nu sover äntligen lillfisen. Jag ska snart göra kväll och ladda för en fullspäckad vecka på jobbet. Inte lätt att jobba 80% alltid, men jag hoppas jag får in en bra arbetsrutin snart... har så svårt att säga nej!

 Det krävs lite tålamod att promenera med en 1-åring, men övning ger färdighet.

 Så många fel på den här bilden!!!

 Killarna skulle så klart ha samma leksak hela tiden....

..märktes även att Olle har syskon då han inte pep för minsta lilla som vissa andra hela tiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar