onsdag 26 september 2012

Marseille 2012

Man kan tro att jag bara har ätit i flera dagar och utan sällskap, men så är det inte. Däremot så hade jag bara mobilen att fota med och ingen laddare. Bara blev så att det var middagen jag hade mobilen med. En underbar resa med 8 andra kvinnor. Där min vän Marie var den gemensamma nämnaren. Marie är gift med Magnus som är barndomsvän med Fredrik. Och samtidigt som vi var i Marseille passade männen på att göra en tripp till Amsterdam. Borta bra men hemma bäst! Just nu får ni nöja er med lite mat- och dryckbilder!

 Första ölen på Skavsta flygplats

 Maribell utan för flyplatsen i Marseille

 Utsikten över tågstation från vårt hotellrum

 Första middagen nere vid hamnen och en av dom godaste

 Uppladdning vid frukost för en heldag på stan

 Klart det dracks några glas champagne under vistelsen också

 En kväll drog vi till med en varsin Moijito

 Trots 26 grader och sol, bestämde vi oss för att shoppa under måndagen

 På ett lunchställe frågade vi efter menyn och fick det här

 Men vilken lunch sen! Smörgås med Chevré, parmaskinka och tomater. Mmmmm...

 Utsikten från tågstation och ner mot stan

 
Sista kvällens middag kände vi oss tvungna att beställa en variant av Bouillabaisse, speciellt eftersom just den rätten kommer från Marseille. När den här tallriken kom in blev vissa i sällskapet kanske inte så överförtjusta över upplägget. Jag kan ärligt säga att det inte var det godaste jag ätit, men det var inte det vidrigaste heller!

4 kommentarer:

  1. ha ha haaa...
    du e verkligen för rolig!
    visst är det så att det blir matbilder. känner igen det där!

    SvaraRadera
  2. Tack för sällskapet, kartläsandet och matkasseansvaret! Vad glad jag är att du följde med!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder från en fin resa!
    //Maribel

    SvaraRadera