måndag 3 september 2012

ÄNTLIGEN!

Nu är nästan allt som det ska (bara Lilleman som ska skolas färdigt för dagis) så är familjen Dahlman/Fröberg på banan igen. Första dagen på jobbet är precis som det ska... kaotiskt. Bortglömda inloggningar, nya rutiner och nya ansikten och namn att lägga på minnet. Men, det känns riktigt bra faktiskt. Come on höst and bring it on! ;-)


Här jobbar jag! På Scania i Södertälje Syd som Inköpsassistent.


Så här glad är jag efter en dag på jobbet. Gillar verkligen mitt jobb och min arbetsplats!


Så här ser det nybyggda vedskjulet ut. 3 rader ligger veden i och jag har staplat allt!


Lekstugan fick också agera vedskjul. Det här har sambon staplat. Sen har vi fyllt vårt lilla vedskjul och ett annat förrådsutrymme i källaren inne i huset. Nyss var Uffe en kompis här och hämtade en kärra....


...och ändå har vi den här högen kvar på parkeringen!!!!!


Efter middagen tog jag och Alfred ett bad med "några" leksaker. Efter lite myspys och välling somnade han utan protester i sin säng. Nu ska jag dricka en öl, ett stort glas fun light och ett jättestort glas vatten. Är galet törstig idag. Jag lär också somna tidigt ikväll. Imorgon ska Alfred och Fredrik vinka. Fredrik ska passa på att klippa gräset, kanske för sista gången den här sommaren. Jag är glad att Fredrik tar inskolningen, tror det är bäst för alla i familjen. Hoppas veckan har börjat bra för er andra där ute. Ha en underbar sensommarkväll!

1 kommentar:

  1. Vad skönt att det kändes bra att jobba!

    Jävlar vad ved!!!!

    SvaraRadera