fredag 14 september 2012

En perfekt dag!

Jag hade en riktigt bra dag på jobbet. Fick allt viktigt gjort och hade ett bra samtal med en medarbetare på lunchen. Nu vet jag lite mer vad jag vill med min framtid. En skön känsla!

 Efter jobbet var det babysim som vanligt. Jag fick hålla mig på land då jag antagligen "lider" av hidradenitis suppurativa*.

 Efter badet åkte vi och handlade lite, sen hem och lagade rostbiffpasta från Linas. Jättegott! Och jag drack ett hederligt Rioja till medans mannen tog en kall öl.

 På kvällskvisten fick vi främmande av Anna och hennes mamma Eva. Anna och jag har varit kompisar i över 20 år och hon är nog det närmsta en bästis jag kan komma. Nu är Anna och hennes sambo Jakob beräknade att bli föräldrar på nyårsafton, men då Anna är diabetiker kommer hon med största sannolikhet bli snittad innan dess. Spännande är det och jag blir såklart jättesugen på en till... dessvärre tycker inte sambon likadant..

Nu har vi ätit rökta räkor med chiliaioli, lite ost och lite korv. Jag kämpar på med mitt rödvin och sambon med sin öl, tittar på Skavlan och har ljus tända i hela källaren. Livet är ganska gott trots allt och som min sambo nyligen uttryckte sig: "det är inte alltid fel med ett vanligt Svenssonliv".....

*Den som är nyfiken kan googla, men enkelt sagt får jag varbölder i ljumskarna. Det i sin tur gör att jag inte har lust att raka mig eller/och sätta på mig badkläder och visa mig bland folk. Idag fick jag penicilin hemlangat så om några dagar hoppas jag det är borta. OM ni googlar så har jag inte en så allvarlig variant som kanske bilderna visar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar