söndag 2 september 2012

Festerna avlöser varandra!

Igår var det pappas fru vi firade då hon fyller 60. Mycket trevlig tillställning i Fruängen, men jag märkte fort att min son inte mådde som han skulle. Han hade feber, var snorig och var helt sönderbränd i hela underlivet. Inte konstigt att han var ledsen... Vi åkte hem tidigt medans fadern fick åka upp till stan och festa med mina syskon.
Idag skulle vi först åkt till Nykvarn och firat Linn som fyller 1 år, men jag vill inte riskera att smitta andra barn sen behövde nog Alfred vila om han ska orka med förskolan imorgon, så vi hoppade över det.


Idag fyllde även min adoptivbror Heilar 14 år. Så vi var hos dom och åt middag och fikade. Alfred är bättre men fortfarande väldigt snorig. Det är en kort dag på förskolan imorgon så pappa får nog gå dit och prova om Alfred orkar. Imorgon är min första arbetsdag på 14 månader. Det råder galet blandade känslor över det. Det ska bli skönt att få "göra nytta" igen och att träffa arbetskamrater och förhoppningsvis komma in i rutiner. Samtidigt har jag en ny sekreterare, en ny chef och halva min grupp består av nyanställda. Sen har det som vanligt ändrats med arbetsrutiner och uppgifter så vi får se hur och när jag landar i allt. Livet rullar på för min lilla familj och nu är det nya tider som väntar oss igen. Huvudsaken är att vi håller ihop och vill samma saker i livet så ska nog det andra bara ordna sig var eftersom. Jag hoppas alla har haft en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar