måndag 1 oktober 2012

Detta pusslande...

Vad det ska hållas på med vem som hämtar och lämnar till dagis. Vem har viktigaste sakerna på jobbet dag för dag, vilka dagar har jag kurs, vem kan hämta istället, föräldrarmöte, babysim och vilka helger ska vi vara korttidsfamilj åt vår tonårstjej!? Jag ska jobba 32 timmar i veckan men hur räknar jag när jag går heldagar på kurs? Varför stressar jag på med att försöka göra lika mycket på 80% som när jag jobbar 100%. Det här försöker min sambo prata med mig samtidigt som jag gör månadsbudget, går så där... MEN, vi är friska, vi har jobb, vi har barn, vi har hus och allra viktigast: vi har varandra!Allt annat löser sig och löser det sig inte så löser det sig ändå! Höstrusk, mörker och regn gör det lite tråkigare!


Önskar jag hade min underbara unges tålamod! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar