måndag 8 oktober 2012

Motigt att blogga

Har en svacka just nu! I och med det har jag inte motivation till att blogga. För visst bloggar jag först och främst för min egna skull, men vem bryr sig egentligen om vad jag gör om dagarna? Jag har nästan aldrig något viktigt att säga.

I lördags åkte jag och min syster hem till min bror och hans tjej. Min styvmor och min ena styvsyster var också där. Bara Helen (yngsta systern) som saknades. Vi försöker ses ibland och nu föll turen på Clarice. Hon hade bjudit in en stylist som pratade om vad vi ska och inte ska ha på oss. Tips och tricks till en lyckad garderob och vi hade även med kläder vi gillar som hon gick igenom. Asbra var det! Inspirerad blev jag och alldeles för mycket vin drack jag.

 Jag och lillasyster i bilen på väg upp till Fruängen (där halva vår släkt råkar bo)

 Min brors flickvän Clarice

 Bubblisch....

Styling

På söndagen var jag inte kaxig alls men passade på att ligga i sängen väldigt länge då jag var alldeles ensam i huset. Vid lunch gick jag ut och höststädade i trädgården och krattade. Hade behövt klippa gräset en sista gång, får se om vi hinner det i veckan istället!?

Vilken fantastisk höst vi har än så länge. Det här skulle lika gärna kunna ha varit en sommarbild!

Senaste åren har vi försökt fira Kanadensisk Thanks giving (kan säga att det kanske var lättare när lillasyster var tillsammans med en kanadensisk kock) men det är galet mycket tid i köket för väldigt lite mat. Därför bad jag mamma skippa kalkonen i år och göra något annat. Tacksamma är vi ändå och maten är kanske inte det viktigaste utan att vi ses allesammans. 

 Blommor från mammas trädgård som hon dekorerade med

 Väldans god rödbetskaka med saffranskräm, jättesaftig!

Efter en hektisk dag har lillfisen somnat tidigt och utan sin kvällsvälling (då är han trött) sambon jobbar och lillasyster är på kvällspromenad med en kompis. Jag har tänt brasan och lite ljus, hällt upp en jordgubbscider (3,5%) och väntar samtal från en vän jag är lite orolig över. Tänk vad tankar om livet kan ändras över en dag.... Men det ordnar sig alltid och ordnar det sig inte så ordnar det sig ändå!!!

1 kommentar: