onsdag 3 oktober 2012

Jag har alltid tyckt att jag är dålig på en massa saker. Nu försöker jag istället fokusera på det jag är bra på. Jag har aldrig varit konstnärlig, kan knappt rita en streckgubbe.. men titta vad jag lyckades med på första försöket efter att ha sett en instruktionsfilm på Youtube..

Ikväll ska jag försöka göra det lite annorlunda och med rosa nagellack!

 Omöjligt att ta en bild på Alfred då han vägrar sitta still en sekund...

 Jag funderar på att tona håret i någon kopparfärg, har tid hos frissan nästa vecka!


Efter en halvdålig (eller halvbra, om man vill se det så) föreläsning för sekreterare på Marcus Wallenberg Hallen åkte jag hem och slängde ihop en middag till pappa och hans fru. Baconinlindad köttfärslimpa med potatis och kantarellsås (tack mamma för svampen) och till kaffet blev det glass och varm hjortronsylt (tack Marie för hjortronsylten). Nu har min kära sambo tagit på sig att fixa med disken. Jag sitter med ett glas rödvin och ska snart ta mig an mina egna naglar. Kan inte förstå att det är torsdag imorgon redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar