tisdag 12 mars 2013

Utmattad!

Jag känner mig utmattad! Det jag trodde var en peak på jobbet och som jag hela tiden har trott ska dala går sakta uppåt i arbetsbörda. Hur mycket jag än strukturerar mitt jobb och hur jag än prioriterar så blir det bara mer. Jag känner mig otillräcklig och frustrerad. Det gör även att jag är känsligare, misstolkar mail och får för mig att kollegor utnyttjar och i vissa fall dumförklarar mig... jag vet inte vad som är sanning längre!


Gjorde misstaget att säga till min chef att jag tycker om att ha mycket att göra vid något tillfälle, vilket han nu "använder mot mig" när jag antyder att jag har mycket att göra. Jag väntar ett tag till och hoppas att det ska vända annars måste jag nog göra något åt min situation. För att vara positiv så försöker jag hålla stenhårt på mina träningstillfällen och jag är stolt att jag fortfarande är närvarande hemma. Idag har jag t.ex. tränat på mitt tålamod då lillfisen har vägrat sova i sin säng. Jag har nog visat honom tillbaka till sin säng ett 20-tal gånger. Till slut räckte det med att fadern tog hans hand och gick och la honom. Även det kände jag inte som ett misslyckande utan som ett jäkligt bra team arbete. Vilken tur jag har med min familj! Imorgon är en ny dag!

1 kommentar:

  1. Klurigt det med att ha lagom mycket att göra både på jobbet och hemma. Mitt jobb är periodvis hektiskt men så kan det komma perioder när man tror man glömt något för att det är så lugnt!Hemma har jag hur mycket tid som helst då barnen är stora och inte behöver mig längre, snyft ;)

    SvaraRadera