måndag 18 mars 2013

Å vilken helg...

I fredags skulle vi ha varit hos goda vänner och ätit middag och myst, men dom med en sjuk dotter och vi som blev hemringda av dagis med en sjuk son, bestämde oss i sista stund att istället ha en lugn fredagskväll hemma istället. Lillasyster höll oss sällskap! Jag sprang över till grannen en snabbis och tryckte i mig lite efterrätt och ett glas rödvin.

I lördags tränadade jag med grannen, åkte hem och duschade och tog det lite lugnt. Fredrik hade fixat ihop en paj som vi bjöd pappa och hans fru på. Hans fru, Nin, stannade kvar här hos oss medans pappa åkte och kollade hockey. Alfred fick jättefina Levi´s kläder av Nin från en USA resa hon gjort nyligen.

Marie, Magnus och Malin kom på middag. Vi bjöd på mat, efterrätt och lite dricka. Magnus hade jour så han och dottern tog det lugnt. Vid midnatt hade alla åkt hem och vi låg i varsin soffa och slappade.
Magnus har, sedan Alfred var nyfödd, varit en av favoriterna att hänga hos!

Söndag tillbringade jag i min pyjamas, jag vägrade gå utanför dörren och ägnade mig åt tvättstugan och min son istället.Jag har lite motigt på mitt jobb fortfarande, hoppas det vänder... jag som har trivts så bra hela tiden.

Det var inte så lätt att lämna den här sängen i morse när jag skulle till bussen. Nu vet vi i alla fall att vår bil kommer 4 April, gissa om jag längtar. Då kommer jag kunna sova i 45 minuter mer varje morgon, lyx! Jag älskar att hänga med Alfred, är i valet och  kvalet om jag ska gå ner lite i tid igen. Han är mitt enda barn och det här är min enda chans att få vara med honom den här tiden..... väga för- och nackdelar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar