lördag 12 oktober 2013

Matsex!

Jag har precis upplevt en njutning utan dess like.. Efter att ha irrat mig vilse på Göteborgs gator tänkte jag att det var dags för lunch. Jag stannade till utanför ett ställe som såg lite gulligt ut, men när jag såg vad stället hette blev det lite pinsamt. Cafe con Linda! Men med sina tunna spetsgardiner, dom lila och rosa kuddarna i fönstret och den udda inredningen i olika pastellfärger kunde jag inte låta bli. Jag gjorde min beställning och satte mig och åt. Först en liten kopp med blomkålssoppa, en kvist timjan och strössel av flingsalt! Herregud!!!! Jag har aldrig ätit en godare soppa. Vid sidan om låg ett hemmabakat rågbröd med chevre-röra, valnöt och små små bitar av torkade aprikoser. Jag tänkte att det här var min sista måltid. Gud var snäll och lät mig njuta innan jag skulle lämna jordelivet. Jag tog små tuggor för att det skulle räcka längre. Den lena osten, den söta aprikosen och den fräna nöten. Jag beställde en latte på maten där jag satt och läste min bok, slängde med en dagsfärsk kokostopp och nästan förbannade mig när en smula ramlade till golvet. Jag älskar mat och har vare sig krav eller är särskilt petig men det här var en av mina bästa upplevelser någonsin. Det kostade mig exakt en hundring och lyfte hela min Göteborgvistelse till en helt annan nivå. Ojojoj! Nu ska jag in på Haga bion, kortfilmsmarathon väntar! Ciao!

Published with Blogger-droid v2.0.10

1 kommentar:

  1. Men så bra du har det. Vad duktig du är på att ta hand om dig. Kram

    SvaraRadera