torsdag 26 september 2013

Nu kan jag försöka...

Jag skulle ta hand om mig själv nu när jag är sjukskriven. Det är inte så jäkla lätt. Per automatik får jag flykttankar och vill flytta. Jag vill sälja huset och dra. Men jag inser att ryggsäcken sitter där den sitter och nu är det dags att tömma skiten och packa om lite lättare. I 4 dagar här jag ägnat mig åt att möblera om hela övervåningen, rensat, sorterat och städat. Jag är nöjd och känslan att dra här försvunnit. Nu börjar mitt arbete där jag ska ägna mig åt mig själv på en heltidstjänst. Idag åkte jag ner till Body shop för att plocka ögonbrynen, tjejen där ville pigga upp mig och gjorde även en sminkning. Satan vilken skillnad det gjorde på mitt humör. Jag känner mig finare, piggare och gladare. Så nu ska jag sminka mig och välja kläder med omsorg varje dag, fast jag är sjukskriven!
Ännu en kväll sitter jag själv och myser då dom andra vuxna jobbar och den lilla sover!

Published with Blogger-droid v2.0.10

1 kommentar:

  1. Jo du, ibland händer det sig förstås att man vill dra. Att man vill flytta, göra en nystart osv. jag tror dock att det är klokt att landa i tanken ordentligt först, innan man fattar så pass stora beslut :-)

    Sminka sig, varför inte. Alla sätt att må bra är bra. Kram

    SvaraRadera