lördag 26 januari 2013

Vilken helg...

..kan jag konstatera redan nu! Igår jobbade jag bara halvdag, åt lunch med goa Malin, mötte Fredrik och gick till banken och la om våra lån samt såg över all övrig ekonomi. Efter banken gick vi på bolaget, satte oss på Park hotell och tog ett glas medan jag skrev inköpslista till Fredrik. Jag blev kvar på After Work och inväntade min grupp medans Fredrik åkte och hämta lillfisen från dagis och gick och handlade. Leena, en kär gammal barndomsvän plockade upp mig 18.30 så åkte vi hem till mig. Grannarna kom också över. Fredrik hade helstekt fläskfilé, kantarellsås och en stor sallad. Detta svaldes ner med en flaska rött. Vi drog sedan ner till källaren, kollade På spåret, åt räkor och annat plock. Detta svaldes ner med 2 flaskor vitt. Till Skavlan blev det kaffe och avec. Grannarna gick hem, Alfred och Fredrik gick och la sig. Jag och Leena satt och pratade till 04.30 (typ!?) och svalde 2 flaskor vin till. Gissa om vi var lite småslitna i morse, men ack vilken trevlig kväll. Kortet är taget av en mingelfotograf 2008, Leena är den assnygga bruden och mig ser ni bara bakhuvudet på (blond då).

I morse fixade Leena ihop några omeletter och vi löste Melodikrysset, min mamma kom hit och sen drog vi alla ner till Tom Tits och kollade Body Worlds utställningen. Jäkligt spännande! Efteråt fick Alfred leka fritt ett par timmar. Riktigt kul att hänga där med honom nu! Leena åkte hem, vi körde hem mamma och så drog vi upp till Hägerstensåsen och hälsade på Christoffer och Victoria, Fredriks lillebror och sambo. Dom bjöd på Rostas, hasselbackspotatis, svampsås och sallad. Jättegott! Vi pratade, tittade på kort och filmklipp från deras senaste Thailandsresa och fikade. Fredrik var så stolt och glad när vi åkte hem då han tycker att Christoffer är så fin mot Alfred och även detta besök var trevligt. Jösses vad vi har tankat relationer senaste dagarna... Nu ska jag synda lite och mysa med min sambo. Imorgon ska vi på fikabesök och jag ska träna mitt första pass på World Class någonsin, lite nervös men väldigt laddad!

Ha en underbar lördagkväll ni som hittat hit! 

2 kommentarer:

  1. Just beacouse you are worth it!

    SvaraRadera
  2. Oh my dear, Linda
    du har då sannerligen gått all in denna helg :-)

    Kram

    SvaraRadera