måndag 28 januari 2013

Jag blir så ledsen..

.. hämtade Alfred för första gången på länge från förskolan idag. Direkt när han får syn på mig spelar han ut hela registret. Han skriker, knuffar barn och kramar dom hänsynslöst. Jag vet inte hur jag ska möta honom utan försöker bara lyfta bort honom och prata lugnt, men i det läget får jag ingen ögonkontakt med honom. Fröken talar uppgivet om att hon måste ha full uppsikt på Alfred hela tiden och att dom inte litar på honom alls just nu... Spelar ingen roll att människor säger att det är fullt normalt! Av 15 barn är det bara min son som beteer sig så. Vi är inte våldsamma hemma, han har inga våldsamma syskon och han är inte våldsam med oss! Jag hoppas det går över nångång för nu har det varit så här på förskolan mer eller mindre sen han började i September förra året! Tur att han är söt när han sover!


Annars har det varit en typisk måndag. Svårt att komma igång på jobbet trots att det fanns mycket att göra. Lite trött, lite stressad och vill mest bara gå och lägga mig.. vilket jag ska göra nu! Är glad redan nu över att jag vet att det blir hämt-mat till middag imorgon!

1 kommentar:

  1. Älskade Linda, förstår att det är jobbigt. Men det ordnar sig. Endel har barn som biter sönder sina kamrater och det ordnar sig det också, fastän det är tokjobbigt när dte väl pågår.

    Kram

    SvaraRadera