tisdag 29 januari 2013

Jag ogillar tisdagar..

..i vanliga fall! Det brukar vara som mest att göra, jag brukar vara som tröttast och dom två sakerna brukar göra att dagen känns oändlig. På tisdagar hämtar alltid farmor lillfisen från dagis, så jag brukar passa på att jobba in lite kompledighet då. Idag tog jag istället sovmorgon och fick ligga och gosa med Alfred tills han vaknade. Jag kom nästan en timma senare än vanligt till jobbet men det kändes som klockan borde ha varit mer!? Idag stannade farmor Ewa och så kom farbror Micke förbi. Ewa fyller år imorgon så vi passade på att fira henne idag. Jag råkar fylla år på lördag så svärmor passade även på att fira mig...


 Jag fick dom här jättefina blommorna


Och ni vet hur man står där och ska snitta blommorna!! Man slinter och bryter av stjälken och gör illa sig på någon tagg! Nåja, jag gör det i alla fall och så står jag där och svär. Men nu behöver jag inte det längre för jag fick den här jättefiffiga mojängen. Det är ett sylvasst blad på den, sen liksom trär man in stjälken och drar så *vips* har man snittat blomman på en sekund. Jag älskar bra-att-ha-saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar