onsdag 4 december 2013

Inställning!

Jag fajtas med mig själv och mina tankar runt mat VARJE dag!! Jag vet vad jag borde/inte borde göra och allt för ofta vinner djävulen över ängeln. Då jag är väldigt svart/vit i mitt tänk har jag kommit på att det är lättare att ta bort helt än "bara lite". Så idag vankades jullunch med kollegor. Jag bad om en tallrik utan potatis, bröd och köpta röror/såser, samt korv. Jag fick in en tallrik med köttbullar, skinka, ost, ägghalvor och sill i klart spad, även en liten form Jansons fick följa med. Torrt, tråkigt och ganska smaklöst. Jag blev mätt men kände inte det där "ruset" jag kan få av god mat. Och nej, kan inte påstå att jag längtar till julbordet. Har även bytt ut 6 av mina 8 (!!!!) koppar kaffe till grönt te. Dras därför med en lätt huvudvärk på kvällarna men då går det väl över snart. Måtte denna gång skilja sig från alla andra! Trevlig kväll!

P.s kan ingen komma på ett piller som tar bort allt sug och hunger? Men just det, det finns inga genvägar ;)

Published with Blogger-droid v2.0.10

1 kommentar:

  1. Motion är oftast lösningen, då kan man ju äta :-) Handlar om att ändra livsstil. Jag tror på att ta en sak i taget. Inte ta allt på en gång. Sköt om dig!

    SvaraRadera