söndag 15 december 2013

3:e advent

Jag och Alfred började dagen med brunch hos morfar och Nin. Bonuskusinerna var också där. Alfred fick sin julklapp från morfar och Nin (jag har stränga regler när det kommer till julklappar eller snarare julklappsöppningen på julafton) Jacka, mössa och vantar! Så fint!
Under tiden vi var där fixade Fredrik här hemma, jag sladdade in och fixade det sista. Kl 15.00 kom 12 grannar över på adventsfika. Alla verkade ha trevligt och vi hoppas det blir tradition.
Middag åt vi (den lilla familjen) på en nyöppnad kolgrill i Östertälje. Helt ok mat men mycket trevlig personal. Nu kollar vi Snabba Cash Livet Deluxe och långt bak i huvudet säger nåt mig att jag kanske borde börja planera för julafton med 22 personer i vårat hus!!

Ps. Morfar hoppas så att Alfred vill lära sig spela gitarr. Så fort vi hade åkt stack han till Sollentuna och köpte en 3/4 gitarr med förstärkare till barnbarnet...

Published with Blogger-droid v2.0.10

1 kommentar:

  1. 22 personer, oj! Huset fullt med julstämning. Vad härligt!

    Kram

    SvaraRadera