tisdag 5 november 2013

Att natta en 2-årig Alfred!

Alfred har sedan den dagen han kom sovit i egen säng och hela nätter. Jag har aldrig ens nattammat. Ju äldre han blir desto mer trilskas han i perioder och just en sådan period har vi nu:
Vi lägger honom i sängen allt mellan 19-20.30
Ibland läser Fredrik, ibland sjunger jag, ibland får han titta på en film och ibland gör vi alltihop!
Ibland turas vi om att sitta knäpptysta på en stol och bara se till att han ligger kvar i sängen.
Ibland får han lägga sig i vår säng.
Finns det något vi gör fel eller om ni har andra tips får ni gärna höra av er :)
Nu har Alfred gråtit i snart 2 timmar, sprungit mellan sängarna och försökt ta sig ner till mig. Egentligen vill jag inte göra nån sak av det men jag vet vilka efterdyningar det får imorgon med en sur/arg/trött och otrevlig son som bråkar heeeela vägen från det att han slår upp sina blå tills dess vi lämnar på dagis!

Published with Blogger-droid v2.0.10

1 kommentar:

  1. Som den trebarnsmor jag är har jag erfarenhet av att skapa mer problem än jag hade behövt :-)

    Om detta kan jag inte skriva, skulle bli så lååångt. Vi får träffas helt enkelt :-)

    Kramkram

    SvaraRadera